Alla inlägg under januari 2010

Av Josefine - 8 januari 2010 12:17


Nu har jag suttit på bussen i fyra timmar och mina ben börjar att somna snart. Inte okej. Jag åkte hemifrån halv sju imorse och det känns nu faktiskt för jag börjar bli sjukt trött men det är alldeles för varmt för att kunna somna. Läser väl min bok sen när datorn har dött, vilket sker om cirka 30 minuter.


Då har jag alltså lämna göteborg för den här gången så får vi väl se hur jag mår efter ett par veckor i nyköping igen. Tror att det kommer gå fin fint den här gången, inte riktigt lika mycket ledighet lite mer stress faktiskt. Sen har jag gjort upp en plan över att försöka börja träna igen. Nej jag tänker inte skriva "beach 2010 here I come" för det är inte riktigt det jag gör det för. Jag måste börja träna för annars kommer min kropp knäckas på mitt tillslut.

Har haft ett långt samtal med pappas fru om kalori intag och grejer också. Hon och pappa fick ett litet knäpp när jag sa att jag lika gärna kunde äta nudlar. Inte riktigt vad dom vill höra faktiskt.


Iallafall så rullar jag in i linköping snart sen är det norrköping och tillslut Nyköping där Anette hämtar mig på bussstation (heeelt underbart)

Återkommer med blogg när jag har internet igen, har en syster som inte visste att jag skulle åka igår så mitt mobila bredband åkte med till angered, inte riktigt okej men det är lugnt än så länge.

Börjar förstå livet som svåråtkomlig och gillar det faktiskt! Är nog mer jobbigt för andra som vill ha tag på mig.


P.s maral du är en otroligt bra vän, sjukt glömsk men jag tycker om dig ändå D.s

   

Av Josefine - 7 januari 2010 20:02


Den här dagen började med att jag hade sköna känslor över en dag som faktiskt inte skulle gå så segt då jag trodde att jag skulle få träffa maral idag.

Jag vet inte om maral har blivit bortförd av aliens eller vad som egentligen har hänt. Men jag träffade inte henne idag och hon har inte hört av sig på hela dagen. Jag börjar faktiskt bli en aning orolig. Men troligtsvis så sover hon eller nått..

Iallafall så rann väl bägaren över en aning faktiskt. Jag vet inte riktigt men jag har suttit hemma i min pyjamas nästan varje dag och nu och kollat på tv. Mitt rum har varit kliniskt eftersom jag har tagit varje chans jag har haft för att kunna städa det.

Kan bara säga att det hade varit otroligt trevligt att faktiskt få besök någon dag.


Men det får bli en annan dag för som sagt, bägaren rann över idag, och imorgon tar jag första bästa bussen härifrån tillbaka till nyköping.

Jag vet redan nu att jag kommer sakna mamma och julia som ett fån redan imorgon men jag blir otroligt stressad över att sitta här och rulla tummarna, speciellt efter två kanske inte det roligaste besked i världshistorien den här veckan.

Så nu åker jag och återvänder tillbaka till göteborg om sex veckor ungefär.


jag är löjligt duktig på att packa väskor nu. Sex veckors packning i två väskor.  

Av Josefine - 6 januari 2010 11:22

 

Idag är jätte mycket snö, alltså jätte jätte mycket snö. Hade nästan varit värt att gå till fontinbacken och åkt pulka idag. Om man bortser från att det är 12 minus och jag inte har någon pulka.

Överväger faktiskt att åka till nypan imorgon men jag vet för det första inte om jag kommer ha pengar sen så vet jag inte om dom ställer in bussar och skit pga ovädret.

Får forska lite idag helt enkelt.


Annars så har jag en film som jag vill se, en viss merchkille tipsade mig om den för några månader sen när jag sa att jag gillade Juno. Sen läste jag även på en annan blogg idag att den var väldigt bra så får försöka hitta den.

The Science of sleep heter den.

Av Josefine - 5 januari 2010 12:13


Ja detta inlägg kommer innehålla funderingar runt vissa grejer som kan kännas onödiga, fast det kanske alla mina inlägg gör.. ahja whatever

 

Som bekant så blev jag av med min telefon på nyår och nu har jag iallafall fått tillbaka mitt simkort (har ingenting med simning att göra, skapade en hel del förvirringar på facebook nämligen) och nu är det så att jag tänkte köpa en ny mobiltelefon. Ärligt talat så gör det här mig jätte förvirrad. När jag var yngre så hade jag stenkoll på alla mobiltelefon, vilka som var bäst och vilka som man verkligen inte skulle ha. Nu sitter jag här som ett annat fån och jämför mobiltelefoner mot varandra, inser ganska snabbt att det alltid är en person som går in och säger att den suger medans det är en som säger att den är den bästa telefonen ever.


Egentligen så är det inte ens nått att fundera på, det är en mobiltelefon for crying out load men jag hade inte planerat att behöva köpa en ny telefon på väldigt länge efter min nya nu och då vill jag inte sitta i england om ett år och tänka "fudge vilken sugig mobiltelefon jag har och varför slängde jag dom pengarna på den telefonen".


Den telefon som väger tyngst nu är faktiskt en nokia e75.

Någon som har ett bättre förslag så är det bara att höra av sig!   

Av Josefine - 4 januari 2010 11:27


Nu i just denna stund så måste jag säga att jag är en aning trött på att vara hemma. Jag saknar Nypan och att ha nära till folk, för nu är det så att om jag ska ta mig till folket här hemma då måste jag betala runt 100 kr tur och retur. Vilket inte matchar min plånbok nu direkt. På tal om det så börjar snart kriget med csn igen, ska ringa till dom och se när jag får mina pengar den här gången.


Igår låg jag i min säng inprincip hela dagen och nej jag kan inte påstå att det var särskilt skönt eller trevligt för jag är så dåååååligt uttråkad. usch

Idag har jag inga direkta planer förutom att ringa csn och duscha.


GE MIG VÅR! GE MIG SOMMAR!  jag pallar inte kylan och mörkret längre. urk


    

Av Josefine - 2 januari 2010 23:56





some kind of closure I guess.

thanks for the warning dude.

Av Josefine - 2 januari 2010 15:50






Baby, you make my heart beat faster.
Baby, you make my heart beat faster. I know.

Nu går vi mot ljusare tider istället!

Av Josefine - 1 januari 2010 12:50


Något trött, något hungrig och en mobil mindre men jag är jätte nöjd med mitt nyår!

Firade med Jenna, vi träffades hos henne runt klockan sju. Sen satt vi och pratade, spelade kort och drack vin till tolvslaget så vi gled ut till kortedala fotbolls plan och tittade på fyrverkerierna tillsammans och öppnade våra små champagneflaskor. Jag drack champagne, jenna sippade mer på sin!

Efter tolvslaget så gick vi först ner till spårvagnen och höll på att bli slagna av en hög tjej som jenna ropade gott nytt år Camilla (vi hörde från hennes namn från hennes kompisar som var med och dom hälsade på oss). Jenna ångra ganska så fort att hon hade ropat det och vi satte oss på spårvagnen för att först upptäcka att jenna hade glömt sin mobil hemma och att jag troligtsvis också hade gjort det. Så vi hoppade av och gick tillbaka, jenna hitta sin mobil och det gjorde inte jag.


En stund senare så har vi tagit oss till Sticky och glider in runt ett och dansar sedan tills stägningsdags! Hur trevligt som helst och väldigt billigt faktiskt.


Höjdpunkter!

* Vi har gått och diskuterat Ida maria - "I like you so much better when you're naked" låten och pratat att vi vill höra den ute också och att det är ovanligt.

Tro inte att den kommer då när vi står där och dansar som tokar! The crowd went wild!

*klockan ca 03.30 går vi till mellanvåningen och hittar ett tomt dansgolv, jag går och önskar the strokes - someday. Lyckas fylla dansgolvet och dansar nöjt till en otroligt pepp låt!


Tack wify för en otroligt fin nyår!    

Ovido - Quiz & Flashcards