Alla inlägg under juli 2009

Av Josefine - 31 juli 2009 11:48


Lite sjukt att antal besökare har ökat dubbelt på en månad. Det som är ännu mera sjukt är att jag inte har en aning vem som sitter och läser. Men det är sånt man får ta. Trevligt iallafall att folk intresserar sig.


Igår var jag först med Fannie, vi var på stan och kollade in rean. Jag köpte en tröja som inte är på rea, för det är ganska typiskt mig att gå för att se om man hittar nått billigt men istället bestämmer sig för att köpa en tröja för fullt pris. Nå väl, jag är sjukt nöjd!

Efter stan drog vi hem till Fannie, fannie köpte en halv liter glass och jag köpte en daimtårta fast det var snickers. Sen satt vi och tjockade i oss detta till top model. Vilket är ganska tillfredsställande haha.


Efter Fannie åkte jag till Niklas.Vi drack vin och satt och pratade. Var längesen jag umgicks med honom och det var otroligt trevligt att träffas igen.


Det börjar kännas nu (som jag har nämnt ganska många gånger) att sommaren börjar gå mot sitt slut och att jag snart åker tillbaka. Det blir som ett sug att träffa så många som man bara hinner av dom som man tycker om. För sen tar det ett tag och folk åker iväg, börjar skola, börjar jobba.


Nu ska ni som jag umgås med i kära Nyköping inte tro att jag inte saknar er, för det gör jag till tusen och ska bli så sjukt roligt att träffa er igen!


Mer kärlek åt folket

Av Josefine - 29 juli 2009 22:13


Nossebro gick bra är tillbaka nu, mamma är tillbaka det är bra. Men det som nästan är bäst är att jag fick reda på att jag ska vara i incheckningsservice på way out west. Stå och ta emot artister och deras crew när dom kommer till festivalen.

Awesooooome !


Så det är nice, positive thinking där!

Av Josefine - 28 juli 2009 11:02


Kan ju ta och berätta att jag med säkerhet har skadat ryggen och höfterna. Så går det när man tok dansar utan att ha stretchat.

Idag bär det av till Nossebro och idag kommer mamma hem. Ska bli trevligt att träffa henne igen, var typ tre/ fyra veckor sen.


Tillbaka igen på torsdag eller tidigare, har inte bestämt mig om jag vill ta med datorn eller inte.

Tjipp

 What if I wanted to break, laugh it all off in your face
What would you do?

What if I fell to the floor, couldn't take all this anymore
What would you do?

Av Josefine - 27 juli 2009 19:00


Idag har jag städat i 3 timmar. Detta som ett litet extra knäck på min semester. Imorgon blir det nossebro också där det kommer att jobbas på marknad. Tror faktiskt att jag ska ta med mig varma kläder? Konstigt nog.


Idag har en jobbig känsla kommit krypande. Sommaren är på väg att till slut. Snart ska jag tillbaka till Nyköping, urk. urk.urk.urk.urk.urk.urk.urk Big time. Dessutom så kan detta betyd förändringar som jag verkligen inte gillar. Men ska försöka att inte tänka på det nått mer.


Nu måste jag springa till konsum och köpa marmelade. Lisa kommer hit på sen fika igen mys mys

Av Josefine - 26 juli 2009 17:44

uuuuuuuh är ordet för mig idag. För det är så det känns i mitt huvud. Och det är så jag känner mig idag. Men det är sjukt värt för gårdagen var hellyckad.


Första förfest hos Martina, sen vidare till sticky och dansa i timmar och sen vingla hem till jennas lägenhet runt 4.


Riktigt trevlig dag!

Av Josefine - 25 juli 2009 15:33


Åh äntligen hemma från skogen. Det känns bra att sitta i sin egna säng och slippa tänka på sånt som man egentligen alls behöver tänka på. Och inte heller behöva bli lack hela tiden.

Nej nu är jag hemma och sitter och peppar inför utgång ikväll. Ska ut med wify, har inte varit ute med henne själv.. Någon gång ? Inte alls bra haha


Så först blir det hämtning av mat på oscars (baconhamburgare) och fixning hemma hos mig. Sen blir det att åka till Martina för att träffa gamla klassisar. Alla utan fröken Molin. Men det får bli en annan gång med henne.

Sen har vi planerat att "springa in i" Joppe, Malmis och Otto. Blir nog bra ska vi se.


woop woop


Av Josefine - 24 juli 2009 22:35


Idag är en dag. Just denna dag så insåg jag. Hur mycket jag verkligen älskar dig.


 Du betyder allt och lite till.

Av Josefine - 23 juli 2009 21:42


Jag slog upp pessimism på wikipedia

Pessimism, från latinets pessimus (värst), betecknar en tro på att den upplevda världen är den värsta möjliga. Den beskriver en generell övertygelse att saker är dåliga, och tendenserar att bli värre; eller det ser till ondskans eventuella triumf över godheten; det är en antonym till optimism, den motsatta tron att saker generellt blir bättre istället för sämre.

En vanlig frågeställning illustrerar Optimism vs. Pessimism via frågan, betraktar man ett vattenglas, som till hälften är fyllt, som halvfullt eller halvtomt? Sedvanlig visdom förmodar att optimister svarar 'Halvfullt', och pessimister 'halvtomt' (förutsättande att fullt betraktas som bra, och tomt betraktas som dåligt).


Detta är för att jag nu har spenderat 5 dagar med någon som är så tråkigt negativ och pessimistisk. Och jag klarar det inte och kan verkligen inte förstå? Hur hur hur kan man tänka så? Jämt ? Hur kan man leva ett negativt liv? Jag försöker alltid att vara positiv. Jag är negativ ibland, klart det är väl alla. Men att vara det jämt? Nej usch.

Ovido - Quiz & Flashcards