Alla inlägg under oktober 2009

Av Josefine - 31 oktober 2009 10:29


Igårkväll var väl lite av en katastrof, seriöst ibland blir jag bara så trött.

* Jag kände inte att jag kunde hjälpa till med nått (löste sig senare på kvällen när jag blev "värdinna"

* Banden var otroligt otrevliga mot mig eftersom jag som "värdinna" skulle springa och stressa på dom från logen till scen för att vi hade ett tight schema även fast vi låg bra till i schemat (löste sig halvt som halvt ju mer fulla banden blev.)

 

Sen så började kvällen med att en man från ett mycket välkänt bolag kommer och droppar en sån här grej.


X - Hejsan tror inte att vi har hälsat, jag är X från bla bla

J - Hejhej Josefine, jag är praktikant här

X - jaha -synar upp och ner- vadå ska du bli servetris eller nått liknande ?

J - .......... ehe Nej du jag går och läser till att bli musik och event arrangör. Så jag är praktikant hos david.

X - ... jaha .... eh ja där ser man. 


Tack för den televerket, det gjorde min kväll. Ibland är inte allt helt lätt måste jag säga.

Idag är det alice in videoland och Momofoko på Sticky. Har fixat in Maral så det bli kul att stå och hänga med henne ! :D Kan till och med bli att man kanske tar ett glas vin efteråt med fröken ? Who knows.

Av Josefine - 30 oktober 2009 12:46


Idag är det då fredag. Igår var crazy crazy crazy. Det var så sjukt mycket folk så det finns ju inte ens på kartan. Det var helt tjockt med fulla 18 åringar precis överallt! Men jätte roligt för Wrestling With Angels som fick spela för ett helt fullpackat sticky, riktigt roligt!


Igår fick jag en liten jag vet inte ögonöppnare kanske man kan kalla det ? Jag vill säga insickt men det kanske inte heter det. Iallafall here we go, hrm

"Hejsan mitt namn är Josefine och jag är 20 år."

Jag har precis börjat och jag har mycket kvar att ge. Om jag vill åka till England i ett år så tänker jag göra det. För jag har absolut ingenting som pratar mot mig och så är det.  Jag tänker inte binda upp mig till nått nu och nej jag tror verkligen inte på ödet men jag tror på att man skapar sig sitt egna öde och så är det.

Nu tänker jag ta tag i mina drömmar och koppla ihop det med mina ambitioner och den kunskap som jag sitter på och jag tänker bygga min egna väg till det jag vill.


Så där ja när jag nu har fått det ur systemet så ska jag ta och berätta att idag skicka jag in min LIArapport för första gången i tid och idag är det Motorpsycho, glada norrmänn som kommer till sticky för att fira 20 år som band.

Kan bli väldigt roligt faktiskt, tror att det var utsålt också !


Motorpsycho

http://open.spotify.com/album/3xXp71s95G69d1mveJrpcZ 

Av Josefine - 29 oktober 2009 13:40


Seriöst det är torsdag idag. TORSDAG. Vad hände med den här veckan ? Snart gått en vecka sen förra fredagen och känns fortfarande som om det var igår. Sen är det ju jag som är lite hjärnsjuk nu också. Men som Annie sa igår så kanske det är den time out som jag faktiskt har väntat på.


Till helgen är det halloween? Åh vad roligt det är att jag inte ens har tänkt på det och att det verkligen bara har surrat förbi i nått bludder (bludder ?) Jag vill ju gå på halloweenfest men men får väl se om jag kan ragga upp någon bra sådan.


Förövrigt: ja mina lår svider fortfarande och nej jag kommer fortfarande inte upp utan att dra i grejer när jag väl har satt mig ner. Way to go me.


Snart dags att börja tänka på refrängen och sminka på ett ansikte och dra till sticky, tjuhu.

Av Josefine - 28 oktober 2009 20:53


  



96 affischer och världens träningsvärk. Det är det som min dag har bestått av idag. Jag är grymt otroligt jätte jätte trött i precis hela kroppen. 3 timmar rände jag runt i inprincip hela innerstan och affischerade idag. Jag är nog världens bästa praktikant. Ja tack och amen liksom.

Igår var jag först på Ikea med Sandra, köpte ljus och ljuslyktor till mitt rum. Så det är übermysigt i mitt rum nu. Kom och kolla ? Verkligen det är värt resan !

Efter Ikea så åkte jag och testa på "Steamy Windows" med Fannie. Ett danspass på sats där man dansade med käpp (!) Hur roligt som helst men det är därför jag är lite trött i låren idag. Glida upp och ner för en käpp ger faktiskt väldigt bra träning för benen... herher


Imorgon är det tillbaka till Sticky igen och imorgon är det Wrestling With Angels. Ska bli jätte roligt !


Nu ska jag krypa lite längre ner i sängen och kolla på vad det nu är som är på tv.

tjipp

Av Josefine - 27 oktober 2009 20:43

 

"Josefine är ett hebreiskt namn som betyder tillökning.

 

En Josefine är energisk och vill alltid prestera maximalt. Detta gör att hon tillsammans med sin framåtanda har förmågan att komma långt i livet. En Josefine har också en stor portion humor vilket gör henne populär bland vänner och bekanta. "

 

Heeeell yeah ! :D

Av Josefine - 26 oktober 2009 10:08


Måndag idag, nu har jag varit här nästan exakt i fyra veckor och som jag sa till Maja igår så börjar Göteborg verkligen rota sig in i hjärtat igen. Jag kommer få sån sjuk hemlängtan sen när jag åker till Nypan igen.


Jag och Maja var och såg Upp igår, fy satan vilken fin film. Skönt att sitta mittimellan en kille och maja som skrattar lika högt som jag gjorde. Den var lite väl ledsam ibörjan men det är ju bara att spola förbi det sen när jag har köpt filmen. Så bra var den att jag vill köpa den och sätta på när man vill se nått som är en feel good movie.

Ska faktiskt börja köpa mer filmer överhuvudtaget. Är skönt att ha sånt hemma när man inte har nått bättre för sig eller när det är sent på kvällen men man kan fortfarande inte somna och det enda man kan titta på är Mtv.


Måndag idag låt oss se vad den här veckan har att erbjuda.


Tack Annie för den underbara introduktionen till den fina The Kooks världen. Jag är helt fast och du hade rätt. Man kan bara lyssna på albumen om och om igen !<3

Av Josefine - 25 oktober 2009 13:39


Idag har jag varit och promenerat med mamma. Det var skönt faktiskt. Trevligt att umgås lite med mamma också.

Annars så är jag gudomligt trött, idag är verkligen söndag och det känns i hela kroppen faktiskt.

Jag orkar inte göra nått alls..


 Men det är höstigt idag, det är mysigt. Men jag längtar till lite varmare väder tho. .


  

Av Josefine - 25 oktober 2009 00:25


Idag tar sommartiden slut och vi ändrar om till vintertid. Huja. Men det gör verkligen ingenting för jag är glad.


Jag träffade maja idag, det är så skönt att träffa henne och skratta åt ja vad det nu är vi skrattar åt men det är otroligt roligt. Tog med henne till meeths och visade mitt hood och köpte även en tshirt från Roger för att supporta hans skivbolag. En snygg tshirt för en bra sak !


Gick vidare till Sticky och hjälpte till med det jag kunde hjälpa till med, behövde inte stanna särskilt länge idag för David tyckte att han hade läget under kontroll och att jag kunde ta det lite lugnt. Så efter det så gick jag och kollade på en spelning på meeths, var ottos band som spelade så det var roligt att se. Efter det så drog jag till niklas, där satt jag och 5 ändra killar och lyssnade på musik, dom drack öl och så spelade dom tvspel.


Runt 11 bestämde jag mig för att åka hem för jag är otroligt trött idag. Så nu ligger jag här och ska somna.

Så god natt!


Fancy a cwtch ?

Ovido - Quiz & Flashcards