Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Josefine - 28 januari 2010 14:25

The art of living is the art of bringing dreams and reality together."

- Tom Hodgkinson, How to be idle.

Just nu sitter vi och målar av våra händer i projektledningen, helt och hållet min typ av lektion.

Det handlar om kompetens = förmågan att hantera en uppgift.

Tummen: färdigheter

pekfingret: kunskaper

långfingret: erfarenheter

ringfingret: kontakter/nätverk

lillfingret: värderingar.


Flummig lektion? Joho då speciellt eftersom det inte går att ha en seriös lektion efter klockan två i min klass, det spårar totalt.


En halvtimma kvar och sen ska jag hem och skriva förstudierapport, inte okej alls men måste bli klar idag. Sen ska jag packa för helgen. Ska ta en weekend i Stockholm med Karin! Så otroligt fint!

Jag råkade ansöka till univeristet förrut också och har nu ett 14 sidor långt prov att göra. Anledningen varför jag säger "råkade" är av den simpla förklaringen att det gick en aning snabbare än vad jag trodde. Men nu är det gjort och hej vad det går!


tata

P.s kan fransmans kopian sluta springa runt i skolan? Jag blir förvirrad D.s


Ovido - Quiz & Flashcards