Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Josefine - 16 januari 2010 11:11


En lördagsmorgon som denna är då jag ligger och surfar runt bland sidor där jag oftast bruka hitta någonting att fördriva tiden med.

http://feber.se är en sådan sida där jag lätt kan fördriva en bussresa från Nyköping - Göteborg på 5½ h. Just idag fastnade jag vid deras fotodel.

Under gymnasietiden då jag gick i media så var alltid min dåvarande kamera (vilken var så pinsamt dålig så det finns ju inte ens på kartan) med i väskan. När jag ärvde min gammelmorfars gamla analoga minolta så tog det ett bra tag innan jag faktiskt förstod vad jag stod med i mina händer.  Men sen när man väl har fått ihop trixet med att byta film och sånt där så var det så roligt att fotografera och sen gå och vänta på att bilderna skulle bli framkallade. Det är faktiskt en lycka i sig.

Iallafall så gör fotografer som den här mannen : www.flickr.com/photos/johanrheborg/ 

mig väldigt sugen på att spara ihop pengar till en proper kamera och ta mig an mitt gamla intresse för fotografi.


Vill även tipsa om den här drift-kortfilmen från www.vimeo.com 

Får känslan av att jag drömmer när jag tittar på den, mycket konstigt fast ändå fint.


Drift from mustardcuffins on Vimeo.

Av Josefine - 16 januari 2010 00:30


jag måste få skriva av mig en aning för jag har helt ärligt inte ångest men nått liknande.

Jag har ett examensarbete som ska vara klart om 2 månader. ja "haha mycket roligt"  TVÅ MÅNADER. Jag håller redan på att gå sönder eftersom jag idag när jag satt på Fika och hade en öl framför mig började att sakta men säkert undra vad sjutton jag sysslar med? Jag brinner inte för mitt nuvarande projekt alls? Vart tog min passion vägen? Den blåste ut genom fönstret när jag städade eller nått.

Jag tänker ta tag i det här snarast imorgon iallafall, måste göra det för det här funkar ju inte.


Nu ska jag lyssna lite mer på min "night music" playlist på spotify och sen försöka sova lite.

Night

Om det är någon som är intresserad av att lyssna på lite avslappnade musik!


tata

Ovido - Quiz & Flashcards