Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

red carpet

Av Josefine - 27 januari 2010 10:23


I ett tidigare inlägg så har jag nämnt någongång att jag tänker börja lägga mer pengar på skivor och filmer. Idag satte jag mig och namedropa lite filmer som jag mer än gärna hade velat lägga pengar på.

Jag är verkligen inte någon filmtjej och många kommer nog att bli lite snea på att jag inte har med några som dom anser som klassiker för nej, jag har inte sett alla dom filmerna som folk anser vara klassiker.  

Wify - jag har fortfarande inte sett hela The Crow eller Edward Scissorhands.

Sen är jag helt övertygad om att den där listan kommer bli väldigt mycket längre, har fortfarande ganska många filmer att se och är helt övertygad om att det finns väldigt mycket bra filmer som jag har missat och sen kommer det ju otroligt bra filmer på bio snart!


Alice In Wonderland, Where The Wild Things Are, Sherlock Holmes, The Imaginarium Of Dr Parnassus, Bilbo osv.

 

Här är iallafall min lista på filmer som jag vill köpa.

Fear and Loathing in Las Vegas

Spinal Tap

Trainspotting

The Boat that Rocked

Grind

Hair

Lords of Dogtown

Stockholm Boogie

Yalla Yalla

Cops

Smala Sussie

Charlie and the Chocolate Factory

Disturbia

Donnie Darko

Hairspray

American history x

Detroit Rock City

10 things I hate about you

Casanova

The girl next door

Superbad

Little Miss sunshine

Juno

Nick and norahs infinite playlist

Factory girl

Across the universe

Up!

V for vendetta

Sin city

Love Actually

Notting hill

Snatch

Lock stock and the smooking barrels

Pirates of the carribean x 3

The Science of Sleep

Chocolate

 Big Fish

Cry Baby

The Illusionist

The Chronicles of Narnia x 2

 

 
 
Wify

Wify

27 januari 2010 10:59

Många riktigt bra filmer! Många som jag tvingat dig å se ;) men du har glömt dunderklumpen!!
Sen hade jag ju inte vart jag om jag inte sagt...
Lock stock and the smooking barrels= Loct stock and TWO smoking barrels ;) xxx

http://dimeadozen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 13 oktober 2010 17:21

en månad har jag nu varit i London och kommer nu att blogga på annan adress. Byt till:   http://blondeabroad.blogg.se       cheeers ...

Av Josefine - 29 augusti 2010 12:24

19 dagar kvar    

Av Josefine - 22 augusti 2010 14:04

I cirka fem månader så har jag tjatat om den här flytten som jag gör om tre veckor. Till London då, nu när den verkligen börjar närma sig så måste jag erkänna att seperationsångesten börjar krypa sig på ordentligt. Jag är glad att jag nu den sista ...

Av Josefine - 19 augusti 2010 21:29

Jag ska på hoffmaestro imorgon!! Peepppp   ...

Av Josefine - 16 augusti 2010 21:44

Hej jag vet att jag är sämst men jag har nu levt i en bubbla i cirka en vecka. Kulturkalaset är klart och lovar att uppdatera med ett mer utförligt inlägg när jag är med i huvudet igen.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards