Alla inlägg under december 2009

Av Josefine - 11 december 2009 13:16

Don't come up to me and say you like it.
It's better if you say you hate it, that's the truth exactly.
When we go out dancing I don't want to be bothered,
I just want to be bothered with real love.

So I heard it's no good to run,
but it feels so much better now that it's done
and tonight I have to leave it.

So I've heard you know how to write it,
does it mean you're good at putting things on paper?
Rumours say that you're very sorry.
Oh no you're not sorry, no you're not.

So I heard it's no good to run,
but it feels so much better now that it's done
and tonight I have to leave it.

Why don't you give love?

Tonight I have to leave it.

http://open.spotify.com/track/4OLlcgkQR9V9Eqk8sUEjtY

Av Josefine - 10 december 2009 13:12

"Yes, London. You know: fish, chips, cup 'of tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON"


Om ett år då befinner jag mig där, London. Det är bestämt nu. Hejdå Sverige, hejdå Mamma, Hejdå to all of you.

Jag har hittat ubildning, jag har hittat ett sätt att hålla uppe det jag faktiskt kommer att ha en examen då, jag har hittat provisoriska kompisar, jag har fixat allt. Så är det faktiskt.

Nu tänker jag snart boka resa till våren också så att jag kan gå dit och göra studiebesök, vem som helst är välkommen att joina.


Ta effing ta


  



Av Josefine - 9 december 2009 11:50



Igår var trevligt, gick iväg med Annie till högbrunn och kollade på Snatch och Trainspotting med Victor.

Idag har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra.

Men man hittar alltid på nått i möjligheternas stad, Nyköping!


I know for a fact that I have a new stalker, welcome to the family wify   

Av Josefine - 8 december 2009 17:04


Idag spenderade jag ännu en ledig dag i skolan för att upptäcka tjusningen med att plugga A&R, men det gjorde gott för jag är faktiskt så gott som klar. Jag tappade suget och kreativiteten, det värsta är också att jag hade såå mycket idéer som jag inte får nerskrivet. Men äsch blir nog bra det här.

 Här ska vi inte gå och vara bittra om att det känns som om skolan går neråt just nu och att dagen bara är tre timmar lång ungefär.


Får se vad som hittas på idag, har slängt ut lite krokar så får vi väl se vad som händer. Ska iallafall fixa med tvätten och lämna tillbaka mina filmer.


http://open.spotify.com/track/4feV1ekIDgVL5xKZta4cyR


En låt som jag går och nynnar på typ hela tiden och som jag spelar ungefär hela tiden. Those dancing days - hitten

 

uppdatering:

 

www.bloglovin.com/blog/1323227/it-aint-over-until-the-fat-lady-sings?claim=pf7t2n6u7z3

Av Josefine - 7 december 2009 11:41


En bra morgon börjar med att jag och maja kör aladin och jasmine duetten - en helt ny värld tillsammans lite spontant.


Låt oss göra det här till en bra dag och en magisk plats.


  

Av Josefine - 6 december 2009 17:23

Jag tycker att det är lite konstigt hur olika delar av sånger verkligen kan sätta spår i huvudet på mig.

t.ex

"When youre lips leaning to mine" Just den textraden hade jag i huvudet hur lång tid som helst och när jag hör det så går det en våg av välbehag genom kroppen.

Samma sak som "your fingertips across my skin." Börjar jag bli galen eller vad är det med mig egentligen?

Behöver ju inte förklara hur mycket jag faktiskt myser när jag sitter och läser "love letters of great men". '



Dagen idag har varit kanon med massa sång och dans dock mindre plugg som det egentligen var meningen att vi skulle ägna oss åt. Men det löser sig sen!

Nu ska jag äta och sen ska jag ut och gå runt Nypan.


Förövrigt "Cause I like you so much better when you're naked" är också en fin textrad maha.


  


tata


Av Josefine - 5 december 2009 18:45



Idag är en sån där dag då man ligger och möglar i soffan och sover inprincip hela dagen. Ja vi är bakis i resident bredberg idag.

Igår blev alldeles för mycket av det goda, minst sagt. Alldeles för mycket blandningar också. Phew skönt att man kom hem igår hel och ren.

Tycker att det är ganska skönt att man iallafall på nått sätt har fått för sig att man visst ska borsta tänderna innan man går och lägger sig. Skönt att man är lite ansvarsfull..


Nu ska jag och maja snart gå och köpa popcorn på biografen och gå och sätta oss i soffan och kolla på harry potter. Good days!

Av Josefine - 4 december 2009 14:49



Yay för en icke planlös fredag!


Mindre yay för första helgen då jag inte sitter på mellanvåningen och pimlpar cola samtidigt som jag pratar med favoritbartendern eller springer mellan våningarna och servar band för att sen få en gratis spelning att sitta och kolla på från "vipplatsen" på balkongen.

Lite saknar man allt sin praktik. Lite.


Nu ska jag ner och gå storgatan upp och ner


tata

Ovido - Quiz & Flashcards