Alla inlägg den 31 december 2009

Av Josefine - 31 december 2009 11:03


Tänkte ta ut årets go bitar ur 2009, försöka att sammanfatta detta fantastiska år!


Höjdpunkter!


Årets resa: överraskningsresan till England, jag och bunnie + J som hjälpte oss jätte mycket! Vi tog oss över till Henley on Thames och överraskade Jenna, roligaste resan jag har gjort tror jag! Spänningen och pirr i magen var obeskrivligt mysigt!

     


Årets festivaler: Metaltown 09 och Hultsfred 09 var båda två mycket lyckade festivaler med väldigt bra band och otroligt härligt folk.

 

2009 var året då jag också:

* Skaffade en blogg

* Flyttade fem gånger

* Blev en del av resident Bredberg

* Fick två otroligt bra praktikplatser, meeths och Sticky!

* Hade för första gången på fem år en jobbfri sommar

* Tog en roadtrip ner till skåne

* Tatuerade mig

* Började ta sånglektioner

* Lärde mig att ett A&R case är mer jobb än vad man tror

* Bestämde mig för att flytta till London

* Hittade nya och väldigt fina vänner

* Lyssnade på mitt eget hjärta och tog det jobbigaste beslutet jag har varit med om, att göra slut.

* ändrade min smak för killar.

* Fick verkligen uppleva varför det kallas "köttmarknad"

* Läste klart alla harry potter böckerna

* Hittade nya fantastiska böcker, The Twilight Saga.

* Såg världens bästa film "Up" med Maja och skratta så att jag började gråta

* Gick på random spelning med Fannie

* Träffade på en fransman, en gång i göteborg och en gång i nypan (resident bredberg förstår)

* Blev kär i diverse musiker plus merchkille.

* Slutade att dricka sprit!

* Träffade bl.a Erik Hassle, Lillasyster, Håkan Hellström, The Haunted, Dead Prez m.m

* Fick nya favoritband: Kings of Leon, The Strokes, Those Dancing days, Elbow m.m

* åkt buss med maja i 5½ timma och skrattat åt ett kamel och ko skämt

* Lyckats att inte ta körkort

* Fyllde 20 år!

* Lyckats att vara på system innan klockan halv elva på morgonen

* Firade jul tillsammans med min syster för första gången på fem år.

* Hittade tillbaka till CD skivan och hur kul det är att få eller köpa en!

* Ändrade färg på mina ögon


Finns nog en heeel del som jag har missat men detta är det som jag kommer på nu och för att sammanfatta detta år så har det var ett mycket prövande år som har gjort så att jag har växt! Men det har också varit ett mycket lyckat år med många ljuspunkter och med mycket skratt och kärlek. Jag är otroligt nöjd.

Tack alla ni som har varit mina ljuspunkter när det har varit mörkt.

 

Ett speciellt tack till resident Bredberg som har fått till och med mig att längta tillbaka till Nypan.

 

Håller vi tummarna och hoppas på att 2010 blir ett fint år!


  


 

Ovido - Quiz & Flashcards