Alla inlägg under december 2009

Av Josefine - 23 december 2009 12:20


Imorgon är det jul, ska bli jätte trevligt. Har varit och klämt på mina julklappar nu också så jag är grymt nyfiken på vad jag ska få för nått. Vet att när jag var liten så gick det så långt att jag faktiskt gick och öppnade klappar längst ut i hörnen för att jag inte kunde hålla mig. Dåligt? Oh ja men det är inte det värsta. En gång så upptäckte jag att det var nått vitt och av silke men kunde inte riktigt lista ut vad det var för nånting. Så när mamma kom hem så går jag fram och säger: Mamma vet du vad?! Jag önskar mig nått som är vitt och i silke.. Varav min mamma tittar på mig och suckar och går vidare.

Jag trodde att jag var smidig då men tydligen så var jag inte riktigt så smidig som jag hade önskat.


Anywho 23:e idag, idag ska jag fixa med naglar och hår för att kunna känna mig fin för imorgon. Sweet!


   Juuul Juuuul strååååålande jul

Av Josefine - 22 december 2009 10:48


två dagar till julafton.


Nu sitter jag hemma i mitt rum och fryser. Det är otroligt jätte kallt i lägenheten så jag stängde in mig på mitt rum och tände en massa ljus. Det är tänkt att jag ska börja packa upp mina kläder men jag fastna lite framför datorn, fast sen så har jag faktiskt inte så bråttom så det är ingen fara faktiskt :)


Förutom att packa upp så ska jag umgås med Lisa idag, vi ska ut och promenera och sen ska jag bjuda på fika eftersom hon var en ängel som kom och hämta mig på centralen igår!


"Och ändå sanningen att säga, har förnuft och kärlek nu för tiden icke stort umgänge med varandra"

Av Josefine - 21 december 2009 13:08


Idag åker jag hem till västkusten igen! Åh vad fint! Som jag har längtat! Ikväll kommer jag att sova i min egna 140 säng och vakna upp imorgon och bara ta det piano. Sen är det ju faktiskt bara tre dagar kvar tills julafton, det är fina grejer det med! Blir storfirande hos oss på västragatan. Första gången på säkerligen 10 år som vi firar med ankan och janne. Sen är det säkerligen 5 år sedan jag firade med julia. Vilket är absurt egentligen.


Fint fint fint!


Am I loud and clear or am I breaking up?
Am I still your charm or am I just bad luck?
Are we getting closer, or are we just getting more lost?

I'll show you mine if you show me yours first,
Let's compare scars I'll tell you whose is worse.
Let's unwrite these pages and replace them with our own words.

We live on front porches and swing life away,
We get by just fine here on minimum wage.
If love is a labor I'll slave 'til the end,
I won't cross these streets until you hold my hand.

I've been here so long; think that its time to move.
The winter's so cold summer's over too soon.
so let's pack our bags and settle down where palm trees grow.

I've got some friends, some that I hardly know.
But we've had some times I wouldn't trade for the world.
We chase these days down with talks of the places that we will go.

Av Josefine - 20 december 2009 20:43

I am rocking around a christmas tree.


Ja kan säga att den grinch som fanns hos mig innan är nääääästan helt borta nu. Fy fasen vad duktig jag är som uppskattar julen lite mer nu.


Den här dagen har varit jätte mysig, har ätit gott hela dagen och nu på kvällen fick vi öppna julklappar. Har fått massa fina saker och är jätte nöjd med hela den här helgen.

Fint att ha en till familj att åka hem till och umgås med.


Imorgon blir det götelaborg! Det är också fin fint!


taaata

Av Josefine - 19 december 2009 12:58


Det är otroligt skönt att komma hem till mitt hem nummer 2 och bli ordentligt bortskämd av både kärlek och mat.

 Det snöar hur mycket som helst och vi har varit och köpt julgran idag. Börjar mitt lilla hat för jul lägga sig? Jo det kan jag väl säga att till och med hos mig så börjar det kännas mycket bättre.

Vi ska julpynta idag och göra julgodis också så imorgon kanske jag till och med kan sträcka mig till att säga att jag tycker om julen.


Kan nu säga att jag för första gången på många år är ägare till ett par stövlar. Jag fick övertygas i över en timma men till slut gav jag mig och får tillägga att jag faktiskt fick dom dessutom och inte behövde betala nått. Fint!


                     

Av Josefine - 18 december 2009 12:22


Ja vad ska man säga, var ett tag sedan jag blogga. Mitt internet är strypt och uppskattar inte att blogga. Det pallar faktiskt inte att göra nått överhuvudtaget. Sjukt seegt. Men åker hem nu så det är det ingen fara.


Igår var sista dan i skolan med julfest på kvällen.

Var en trevlig kväll men ärlig talat så var det väldigt jobbigt. Att titta på folk som börjar gråta för att man går gör verkligen så att det växer en klump i magen. Sen borde det vara skottpengar på dudes som inte ens är djs egentligen utan har fått ansvar för datorn som väljer själv vad som ska spelas. Det är verkligen verkligen inte okej.


Nu rullade jag precis in i västervik.. två timmar kvar tills kalmar.


Av Josefine - 14 december 2009 13:25


David har helt klart en poäng och det tåls att tänka på och är också framfört till bandet. Men jag vet att jag litar på min magkänsla och gillar fortfarande Artmade.


Mitt bredband är åter strypt så jag bloggar i skolan. Fail!

Måndag nu är det över med a&r och vi går vidare med ett elva långt stilanalysarbete att läsa igenom och opponera på, oh glory day.


Idag känns som en sån dag som jag går och dör i soffan.


ta fucking ta

Av Josefine - 12 december 2009 13:51



Igår var über trevligt, vi gick hem till Annie och kollade på idol. Detta slutade sen med att jag och Annie ramlade in på tellus runt halv ett. Och ärlig talat.. Jag tänker aldrig någonsin gå på tellus på en fredag igen. Köttmarknad, det var verkligen så! Nu har jag sett vad en riktig köttmarknad är. Det var typ inga tjejer och fullt med 18åriga killar som mer eller mindre hoppa på en när man kom in.

Urk inte riktigt okej. Efter 10 minuter så kände jag att jag helt plötsligt blev spiknykter och vi fick lite panik. Så då gick vi hem.


Men resten var trevligt och vi skrattade en hel del igår så det var roligt.


Idag blir det en lazy saturday med lite pizzaätning och kanske lite pluggande. Vi får se


tata

Ovido - Quiz & Flashcards