Direktlänk till inlägg 29 december 2009

hello ilandsproblem

Av Josefine - 29 december 2009 12:46


Kära ilandsproblem, så löjligt egentligen att man klagar på dom men ibland blir jag förundrad.


Jag vaknade idag klockan alldeles för tidigt för mitt eget bästa pga en väldigt fin plog som var utanför och ploga. Inte nog med att den förde ett otroligt oväsen den lyste rakt in i mitt sovrum med sina blinkande lampor, vilket gjorde att mitt rum blev alldeles ljust och skiftade i orange och rött. Brilliant.

Ska man nu vara efterklok och försöka vända på den frustration och ilska som jag fick mot den stackars plogmannen som gick upp väldigt tidigt. Så är det otroligt bra att han gör det för annars hade mamma knappast kommit till jobbet och vi hade förmodligen blir insnöade. Så egentligen.. Tack ska du ha snälle plogman.

 

Dagens andra liknande problem var när jag gick till skafferiet och såg att det bara fanns nått dinkelbröd, som verkligen inte var gott för fem öre. Så tänkte jag att visst det är faktiskt värt att klä på sig ganska så mycket kläder och lämna den varma lägenheten för att kunna ploga genom snön och faktiskt köpa nytt bröd. Sagt och gjort. Bara det att när jag kommer tillbaka hem, genomblöt och ganska kall så öppnar jag kylskåpet och tar ut.. ETT TOMT SMÖRPAKET. Vem vem vem är boven som faktiskt ställer in ett tomt smörpaket i kylskåpet? Ett mindre trevligt samtal till mamma så är jag påväg upp till konsum igen. Kommer hem och känner tillfredställesen växa i magen då jag ska äta en riktigt god frukost.

Öppnar kylskåpet och tar ut osten, men jo vad är det inte som står och lyser längst in kylskåpet då? jo ETT HELT NYTT SMÖRPAKET. Tänka sig. Jag har nu spenderat en extra vända till konsum heeelt i onöden. 

Har ingen efterklok kommentar på det här mer än att jag alltid ska gräva runt i kylskåpet innan jag bestämmer mig för att gå och handla nytt. Fudge vad onödigt.

 

Nu ska jag börja göra mig iordning iallafall, ska till Jenna och J idag på spel och vin. Mycket fint!


Uppdatering:

kan då säga att sekunden efter jag skrev det här inlägget så började min dator blinka blått och fick upp en massa fel meddelanden. Plus att sen när jag hade fått igång den igen så funkade inte internet som det skulle. Jag kanske ska stanna hemma idag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 13 oktober 2010 17:21

en månad har jag nu varit i London och kommer nu att blogga på annan adress. Byt till:   http://blondeabroad.blogg.se       cheeers ...

Av Josefine - 29 augusti 2010 12:24

19 dagar kvar    

Av Josefine - 22 augusti 2010 14:04

I cirka fem månader så har jag tjatat om den här flytten som jag gör om tre veckor. Till London då, nu när den verkligen börjar närma sig så måste jag erkänna att seperationsångesten börjar krypa sig på ordentligt. Jag är glad att jag nu den sista ...

Av Josefine - 19 augusti 2010 21:29

Jag ska på hoffmaestro imorgon!! Peepppp   ...

Av Josefine - 16 augusti 2010 21:44

Hej jag vet att jag är sämst men jag har nu levt i en bubbla i cirka en vecka. Kulturkalaset är klart och lovar att uppdatera med ett mer utförligt inlägg när jag är med i huvudet igen.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards