Alla inlägg under maj 2010

Av Josefine - 7 maj 2010 10:54

Sitter nu på en freaking awesome buss, bus 4 you är grejen fo sho.

Otroligt sköna fåtöljer, eluttag och trådlöst internet hela vägen, dessutom så kostar det ungefär lika mycket som att åka med swebus. Är väl två cheeseburgares skillnad typ.

Jätte värt iallafall om man ska till stockholm då detta faktiskt är dubbelt så bekvämt som att åka tåg. Okej att det tar sex timmar men det är helt lugnt faktiskt, speciellt när det är så här bekvämt. Dessutom så kan man köpa kaffe för en guldpeng. Värt som sagt.


Igår skulle jag prova att träna fotboll, blev en uppvärmningen sen så kändes det som om låren slets sönder igen. Haltandes och super ledsen gick jag till bussen och hatade allt och alla för några timmar. Sjukligt besviken sen så var det ett satans tjaffs som att det ska regna på lördag, NEJ DET SKA INTE REGNA, sa ja te daj. Om jag får bestämma iallafall.


Nu har jag drygt tre timmar kvar tills stockholm och då ska jag hänga med karin & co sen blir det födelsedagsfest för mig, karin och helena på lördag. Det ska bli en helt awesome fest. Så det så.


tata

Av Josefine - 5 maj 2010 20:51

maja tipsa mig om den här, åh vad fint.


Av Josefine - 4 maj 2010 22:07


aj då

Av Josefine - 3 maj 2010 21:05


Idag har det varit en jätte konstig dag, fått ett jobbigt besked: min gammelmorfar har fått en stroke och ligger på sjukhus, usch. Upptäckte en konstig grej på facebook som lär ha gjort att alla i min klass satte kaffet i halsen.


Sen har jag drivit runt på stan med bunnie, himla trevligt faktiskt. Bunnie köpte snyggjeansen och jag köpte inte nått. Snåljosse som inte kunde bestämma sig var ute på stan idag. Men det löste sig i slutändan. Letade en outfit tills på lördag men kom på att jag hade allt hemma, så ska köpa lite fina detaljer så blir det bra.


nu ska jag sluta babbla och kolla på svenska hollywood fruar

Av Josefine - 2 maj 2010 12:48


Jag äger ju en bok vid namn " Love Letters of great men " en fantastisk bok som får mig på bra humör, det är fint att läsa igenom hur ett kärleksbrev kan se olika ut och att det inte alltid är guld, gröna skogar och hur mycket kärlek som denna man vill ge till sen kära.

Det som får mig att fundera dock är, vad är nutidens kärleksbrev, är det det som skickas på sms mellan två personer. Då det faktiskt måste läggas ner lite tanke på vad man ska skriva och man blir alldeles nervös över vad svaret ska bli? Eller är kärleksbrev helt utrotat?


Jag hade nog blivit väldigt glad över att få ett kärleksbrev på papper men hade nog fått prestationsångest och inte alls vetat vad jag ska svara.


Förövrigt så såg jag precis på "are you smarter than a fifth grader" där en karl inte visste vad The United Kingdoms capital var och litade på sin "klasskompis" och kopierade denna 10åriga tjejs svar. Hennes svar: Georgia.


Av Josefine - 1 maj 2010 16:18


Efter en otroligt lång fredag så åkte jag och sov i kortedala. Halv sju imorse satt jag och fanny på spårvagnen från kortedala, halv åtta var jag hemma i min säng. Sov som ett barn tills klockan ett ungefär och nu har jag världens huvudvärk och är jätte seg.


Får förhoppningsvis med min kära syster till pizzerian. Är superduperflippereffing hungrig och kom på imorse när jag vaknade och åt frukost att det var första gången jag ätit på 24 h.. wups


  

Ovido - Quiz & Flashcards