Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Josefine - 11 maj 2010 18:59

födelsedagar är konstiga ändå, konstiga men ändå trevliga. Har genom åren varit med om lite allt möjligt när det kommer till mina födelsedagar.


2006 året då fyllde 17 år och firade min födelsedag totalt hjärtkrossad. Jag och fina vänner tog oss till slottskogen för att undvika skolan och äta mjukglass. Av en händelse så var det även nått stormöte med en massa förskoleklasser där, nisse och patrick travar bort till dom och helt plötsligt så kommer alla förskoleklasser gåendes mot mig och sjunger ja må hon leva. Då ville jag hoppa i säldammen och gömma mig där. Idag när jag tänker tillbaka på det så är det en väldigt fin händelse.


2007 blev jag 18 år, jag fick en porrkortlek av Fannie och Oliver, fick gå igenom femman med en rosa krona plus svärd, fick även en rosa punk-enhörning av jenna och patrick. Två dagar efteråt gick jag och Sandra ut för första gången och hamnade på o'learys i Kungälv. Där drack vi oss fulla på söta drinkar och bacardi breezer melon, vi dansade hela natten för att sen hamna på efterfest där vi stanna tills halv åtta på morgonen.

2008 dags att fylla 19 år, mittimellan mösspåtagningar och bal så firades denna födelsedag i slottskogen som för den helgen hade alkoholtillstånd för att fira det fina vädret och att sommaren var påväg. De som dök upp var mina dåvarande skolkamrater, dåvarande pojkvän, skåningar, närmsta vänner och annat folk. Var en superduper födelsedag med mycket fin stämning som faktiskt gick som den skulle.


2009 20 år och firade både i nyköping med fina människor som gav mig presentkort på kläder för att jag tidigare på dagarn hade upptäckt att mina kläder hade blivit använda utan min vetskap på en berömd turné av en person med mindre bra omdöme. Sen så firades det i Göteborg där det dracks drinkar på que pasa för att sen stapla vidare till någon annan krog mitt i natten för att komma hem konstigt tidigt och ganska så missnöjd med hur dagen hade slutats.

2010 21 år och med två födelsedagsfester planerade. I lördags var väldigt mysigt och trevligt.  Jag umgicks med dom bästa i stockholm. Enda som kan gå att klaga på var vädret. Höstväder i maj? Inte riktigt okej. Nu till helgen blir det att festa med goa vänner i Götet förhoppningsvis så regnar det inte.



        

Ovido - Quiz & Flashcards